Ana Sayfa / Genel / Ubnt Kablosuz Bağlantı Kesilme Sorunu Ve Çözümü

Ubnt Kablosuz Bağlantı Kesilme Sorunu Ve Çözümü

UBNT NETWORKS

Problemli Bağlantının Belirtileri Nelerdir?

Problemli kablosuz bağlantılarda görülen en sık problemleri yazımızın girişinde de belirtildiği gibi kablosuz  yayın  kalitesinin kullandığınız istemcilerde (Mobil cihaz, Bilgisayar vb.)  iyi durumda gözükmesine rağmen internet veya yerel ağınız üzerindeki herhangi bir içeriğe ulaşmaya çalıştığınızda, içeriğin hiç görüntülenmemesi veya içeriğe ulaşmanın çok uzun sürdüğü durumlar, internet tarayıcınızda sık sık karşılaştığınız sayfa görüntülenememe hataları, bilgisayarınızda yer alan ağ simgesinde, bağlantı olduğu halde ünlem işaretinin gözükmesi,  ağınızda bir DHCP Sunucu varsa, kullandığınız istemcinin Sunucu üzerinden IP adresi kiralanamaması gibi sorunlar ile örneklendirebiliriz.

Yukarıda örneklendirilen hatalara genel ağ yapısının yanı sıra , UniFi yazılımında yer alan hatalar da sebep olabilir. Sorunlara sebep olabilecek yazılımsal hataların büyük çoğunluğu  en yeni UniFi yazılım sürümünde giderildi. Bu nedenle, detaylı hata teşhisine başlamadan önce sisteminizi en güncel UniFi yazılımına yükseltmenizi öneririz. Unifi Controller en güncel sürümü için buraya tıklayın.

Problem Kablolu Ağ Üzerinde Mi Kablosuz Ağ Üzerinde Mi ?

Problemin kaynağı araştırılırken uygulanacak ilk adım, ağınıza kablosuz olarak bağlı olan bir bilgisayardan hem varsayılan ağ geçidinize hem de internet üzerinde sağlıklı çalıştığına emin olduğunuz bir IP veya ağ adresine (Örn: 8.8.8.8 Google DNS adresi) eş zamanlı olarak sürekli ping işlemi başlatıp paket kayıplarını gözlemlemek olmalıdır.

Bu işlem sonunda her iki ping işleminde de paket kayıpları yaşanıyorsa sorun sadece kablosuz ağınızdadır. Eğer varsayılan ağ geçidinizin ping işlemi problemsiz, 8.8.8.8 dns adresinin ping işleminde kayıplar yaşanıyorsa internet hattınız ile ilgili bir sorun ile karşılaşıyor olabilirsiniz.

Donanım ve yazılım kompleksi, çok sayıda kablosuz noktadan oluşan kesintisiz bir Wi-Fi ağı oluşturmanıza olanak tanır.

Kablosuz Bağlantı Kesilme Sorunu ile ilgili diğer sorunlar aşağıdaki gibi olabilir.

  • Problemli bağlantının belirtileri;
  • Yapılandırma kontrolü
  • İstemci ile AP arasındaki yakınlık durumu
  • Ağ döngüleri
  • Bağlantı ölçeklendirmesi
  • İhtiyaç duyulmayan özelliklerin kapatılması
  • DHCP yapılandırması
  • DTIM süresinin değiştirilmesi
  • Ağ üzerinden geçen paketlerin takibi
  • AP’ler kendi kendine yeniden başlıyor mu?
  • Donanımınızı kontrol edin.
  • Teknik Ekibimiz ile irtibata geçin.

 

Diğer ilgili makaleler

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

Ağ İletişimine Giriş – Dinamik Ana Bilgisayar Yapılandırma Protokolü (DHCP)

Dinamik Ana Bilgisayar Yapılandırma Ağ İletişimine Giriş – Dinamik Ana Bilgisayar Yapılandırma Protokolü (DHCP) DHCP …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir