Bu yazımız da ubiquiti airFiber kullanıcılarına yönelik aygıt sorunlarını gidermeleri konusunda yardımcı olabilmek adına ele aldık. İlk olarak cihazınızın kurulumundan sonra erişemediğiniz Ubiquiti airfiber cihazınıza yönelik aşağıdaki adımları inceleyip uygulamanızı öneririm.

Sorun Giderme Adımları

1. Bant İçi Yönetim ve Bant Dışı Yönetim

  • Yönetim bağlantı noktasını kullanıyorsanız, Ubiquiti airFiber’in Yönetim Bağlantı Noktasının takılı olduğu arayüz için doğru alt ağ ile yapılandırıldığından emin olun.
  • Yönetim Bağlantı Noktası Veri arayüzüne köprülü değildir. Yönetim çerçeveleri kablosuz bağlantı üzerinden geçmeyecektir.
  • Bant Dışı Yönetimi kullanmayı planlıyorsanız, her airFiber’in Yönetim Bağlantı Noktasına bir kablo takmanız gerekecektir.
  • Bant İçi Yönetimi kullanıyorsanız, Bant İçi Yönetimi ilk yapılandırma sırasında etkin bıraktığınızdan emin olun.
    DİKKAT: Yönetim Bağlantı Noktasına giden kablo yoksa ve Bant İçi Yönetim devre dışı bırakılırsa, fabrika ayarlarına sıfırlamadan veya Yönetim Bağlantı Noktasına bir kablo döşemeden aygıta erişim elde etmenin hiçbir yolu olmayacaktır.

2. Bir Yönetim VLAN’ı kullanıyor musunuz?

  • Ubiquiti AirFiber‘in takılı olduğu arayüzü etiketleyerek yönlendiricinizin ve anahtar bağlantı noktalarının doğru şekilde yapılandırıldığından emin olun.

3. Hizmet Bağlantı Noktaları

  • Ulaşılamayan cihazla aranızda bir güvenlik duvarı var mı?
  • Bağlantı noktalarına izin verin veya iletin:
    • SSH: 22.
    • Web Kullanıcı Arayüzü: 80, 443.
    • Telnet: 23.
  • Hizmetler için standart olmayan bir bağlantı noktası mı yapılandırdınız?
    • Web Kullanıcı Arayüzü için: :<port>URL’ye ekleyin .
    • Örneğin, Web Sunucusu bağlantı noktası 8080 olarak yapılandırılmışsa: https://203.0.113.20:8080
    • SSH için: -p <port>Komut satırınıza ekleyin .
    • Örneğin, SSH Sunucusu bağlantı noktası 2022 olarak yapılandırılmışsa: ssh -l ubnt -p 2022 203.0.113.20
    • Telnet için: <port>Komut satırınıza ekleyin .
    • Örneğin, Telnet Sunucusu bağlantı noktası 2323 olarak yapılandırılırsa: telnet 203.0.113.20 2323

4. IP Çakışması

  • Ağdaki başka hiçbir cihazın aynı IP adresini paylaşmadığından emin olun.

5. Alt ağ

  • Mevcut cihazınızın, erişilemeyen cihazın yapılandırıldığı alt ağa yönlendirildiğinden emin olun.

6. DHCP

  • Cihaz bir DHCP adresi alacak şekilde yapılandırılmış mıydı?
    • DHCP sunucusunun bir IP adresini başarıyla kiraladığından emin olun.
    • Aygıta DHCP geri dönüş adresi üzerinden erişmeyi deneyin.

7. WiFiman

  • Ubiquiti‘nin WiFiman’ı doğru IP adresini bulmada yardımcı olabilir.
  • 10001 bağlantı noktasının ağda engellenmediğinden emin olun.

Ubiquiti Airfiber aygıtınızla ilgili bu adımları gerçekleştirmiş ve hiçbir sorununuz kalmamıştır.

Ubiquiti Yetkili Türkiye Distribüratörü için Buraya Tıklayabilirsiniz.