UniFi WAN Yük Dengeleme ve Yük Devretme
UniFi – UDM/USG: WAN Yük Dengeleme ve Yük Devretme
WAN Yük Dengeleme özelliği, UDM/USG’yi aynı anda iki ISP’ye bağlamanıza olanak tanır. Bu listede adı geçen modeller aşağıdaki özellikleri destekler:
- USG: Ağırlıklı Yük Dengeleme ve Yük Devretme
- UDM Pro: Yük Devretme
- UDM: yalnızca tek bir WAN yukarı bağlantı bağlantı noktasına sahiptir, bu nedenle Yük Devretme yalnızca U-LTE kullanılırken desteklenir
Not: WAN Yük Dengeleme ve Yük Devretme’nin nasıl çalıştığı hakkında daha fazla bilgi için Sık sorulan sorular bölümüne bakın.
UDM/USG’de WAN Yük Dengelemeyi Yapılandırma
Aşağıdaki şema, RJ45 ve SFP+ WAN arabirimlerini kullanarak iki farklı ISP’ye bağlanan bir UniFi Dream Machine Pro (UDM Pro) kullanan bir UniFi ağının örnek bir topolojisini göstermektedir.
UDM/USG’de WAN Yük Dengelemeyi yapılandırmak için, UniFi Network web uygulamasında UDM/USG modellerinde Yük Dengeleme özelliğini yapılandırmak için aşağıdaki adımları izleyin:
1. Ayarlar > İnternet bölümüne gidin.
2. Listede yoksa WAN2 ağını oluşturun veya düzenlemek için mevcut ağı tıklayın.
3. Gelişmiş’e tıklayın ve ayrıntıları aşağıdaki gibi girin:
Ağ Grubu: WAN2 IPv4 Bağlantı Türü: (ISP'ye bağlıdır) IPv6 Bağlantı Türleri: (ISP'ye bağlıdır) DNS Sunucusu: İsteğe bağlı KULLANIM VLAN Kimliği: İsteğe bağlı (ISP'ye bağlıdır) Yük Dengeleme: Yalnızca Yük Devretme / Ağırlıklı LB Yük Dengeleme Ağırlığı (Ağırlıklı LB yalnızca): 50 veya özelleştirilmiş Akıllı Kuyrukları Etkinleştir: İsteğe bağlı
Not: UDM Pro şu anda yalnızca Yük Devretme modunu desteklemektedir.
4. Ayarları uygulayın.
5. UniFi Cihazlarına gidin ve UDM/USG’nize tıklayın. Özellikler panelinde, Bağlantı Noktaları > WAN Bağlantı Noktaları’na gidin ve WAN ağlarını atamak için Arayüzleri Yapılandır bölümüne tıklayın .
Not: WAN Ağlarını değiştirmek için, önce Port WAN1 Ağını WAN’dan Disabled olarak değiştirin , ardından Port WAN2 Ağını WAN2’den WAN’a değiştirin . Daha fazla bilgi için Bağlantı Noktasını Yeniden Eşleştirmeyi Yapılandırma makalesine bakın.
6. WAN arayüzlerinin çalıştığını ve bir IP adresi kullandığını doğrulamak için Cihazlar > UDM/USG > Ayrıntılar bölümüne gidin.
Not: WAN arayüzü çalışmıyor/bağlantısı kesilmiş görünüyorsa veya atanmış bir IP adresi yoksa, WAN ayarlarınızın ISS’niz tarafından sağlanan ayarlarla eşleşmemesi olasıdır.
7. (İsteğe bağlı) Cihazlar > UDM/USG > Yapılandır > Gelişmiş > Yankı Sunucusu bölümünde yankı sunucusunu özelleştirin .
Yankı Sunucusu: ping.ubnt.com veya Özel
UDM’de WAN Yük Dengeleme Sorunlarını Giderme
Aşağıdaki sorun giderme adımlarında ilerlemek için UDM Pro’da SSH erişiminin etkinleştirildiğinden emin olmanız gerekir. UDM Pro’nuza SSH aracılığıyla erişme konusunda daha fazla rehberlik için, UniFi – Ubiquiti, UniFi OS ve UniFi Cihazları için Hesaplar ve Parolalar makalemize bakın: SSH aracılığıyla bir UniFi OS Konsoluna nasıl erişilir bölümü.
UDM’de WAN Yük Dengeleme ile ilgili sorunları gidermek için:
1. Cihazlar > UDM > Ayrıntılar bölümünde her iki WAN arabiriminin de çalışır durumda olduğunu ve bir IP adresi kullandığını doğrulayın :
2. WAN arayüzü çalışmıyor/bağlantısı kesilmiş görünüyorsa, bunun nedeni fiziksel bir sorun olabilir:
- Farklı marka/üretici ve uzunlukta kablolar kullandığınızdan emin olarak fiziksel kabloları değiştirmeyi deneyin.
- SFP+ WAN bağlantı noktasında, SFP(+) modülünü veya DAC kablosunu değiştirmeyi de deneyebilirsiniz.
- Hız/dupleks komşu cihazda zorlanırsa,
Cihazlar > UDM > Bağlantı Noktaları > WAN > Arayüzleri Yapılandır bölümündeki ayarları çoğaltın.
3. WAN arayüzü çalışıyorsa ancak atanmış bir IP adresi yoksa, muhtemelen ISP uplink’inde bir sorun vardır veya İnternet bağlantı türü ISP ayarlarıyla eşleşmiyor.
- İnternet bağlantı türü PPPoE veya statik ise, muhtemelen gerekli bilgileri ISP’den almış olacaksınız.
- Hiçbir bilgi sağlanmadıysa, bağlantı türü muhtemelen DHCP’dir.
- Herhangi bir bilgi yoksa, belgeleri almak için ISS’ye başvurmanız önerilir.
4. WAN arayüzleri bağlıysa/yukarıdaysa ve bir IP adresi atanmışsa, Uyarılar sekmesinde günlüğe kaydedilen herhangi bir olay olup olmadığını doğrulayın.
- UDM Pro , WAN arabiriminin durumunun değişmesi durumunda bir geçiş olayını günlüğe kaydeder.
- Olay, durumu değiştiren arabirimi ve hangi duruma girdiğini (yük devretme/etkin) listeleyecektir.
- UDM Pro’da eth8 arabiriminin Bağlantı Noktası 9 (WAN1) ve eth9 arabiriminin Bağlantı Noktası 10 (WAN2) olduğunu unutmayın.
- UDM Pro , WAN bağlantısının erişilebilirliğini test etmek için ping.ubnt.com’a sürekli olarak ICMPv4 erişilebilirlik istekleri gönderir , yukarıdaki SSS bölümüne bakın.
5. Uyarılar sekmesinde günlüğe kaydedilen çok sayıda durum geçişi varsa , ping.ubnt.com’a UDM Pro tarafından erişilemiyor olabilir.
1. PuTTY’yi indirin ve putty.exe yürütülebilir dosyasını açın.
2. Varsayılan 192.168.1.1 IP adresini kullanan USG’ye bağlanmak için aşağıdaki ayarları doldurun ve Aç’ı seçin .
Ana Bilgisayar Adı (veya IP adresi): 192.168.1.1 Bağlantı Noktası: 22 Bağlantı türü: SSH
3. İstenirse SSH güvenlik uyarısını kabul edin.
4. Kök kullanıcı hesabını ve önceden yapılandırılmış parolanızı kullanarak oturum açın:
Kullanıcı adı: root Şifre: <password> MacOS istemcisi
1. Başlatıcı’da Terminal’i arayarak veya Finder > Uygulamalar > Yardımcı Programlar bölümüne giderek macOS Terminal’i açın.
2. ssh komutunu kullanın ve UDM/UDM Pro’nun kullanıcı adını, ardından @ simgesini ve IP adresini belirtin.
ssh <kullanıcı adı>@<ip-adresi>
3. Varsayılan 192.168.1.1 IP adresini ve kök kullanıcı adını kullanan UDM/UDM Pro’ya bağlanmak için şunu çalıştırın:
ssh kökü@192.168.1.1
4. İstenirse SSH güvenlik uyarısını kabul edin.
5. Oturum açmak için önceden yapılandırılmış parolanızı girin:
Kullanıcı adı: root Şifre: <password>
6. Favori SSH/Telnet istemci programınızı (örneğin PuTTY veya macOS/Linux Terminali) kullanarak bir SSH oturumu açın.
7. Oturum açtıktan sonra , komut satırından ping.ubnt.com ana bilgisayar adına ping yapmayı deneyin.
ping ping.ubnt.com -c 3
Ping’in başarısız olması durumunda, ana bilgisayar adının UDM Pro tarafından çözülebildiğini doğrulayın.
nslookup ping.ubnt.com
WAN Yük Dengeleme günlük mesajları, aşağıdaki komut kullanılarak CLI’den de görülebilir.
cat /var/log/mesajlar | grep wanYük devretme
8. Adı çözmede herhangi bir sorun varsa, Aygıtlar > UDM > Yapılandırma > Gelişmiş > Yankı Sunucusu bölümünde yankı sunucusunu özelleştirmeyi deneyebilirsiniz.
Yankı Sunucusu: IP adresi veya ana bilgisayar adı
9. Ardından, UDM Pro’dan özel ana bilgisayar adını veya IP adresini pingleyebildiğinizi doğrulayın.
10. Sorun devam ederse, yapılandırılmış DNS sunucularını doğrulayın ve ISP ağ geçidi yönlendiricisinin/modeminin IP adresine ping atıp atamadığınızı test edin.
USG’de WAN Yük Dengeleme Sorunlarını Giderme
Aşağıdaki adımları uygulamadan önce USG’ye SSH kullanarak bağlanabildiğinizden emin olun. İlk olarak, Ağ uygulamasının Yeni Web Kullanıcı Arayüzü Ayarları > Ağ Ayarları > Cihaz Kimlik Doğrulaması bölümünde SSH Kimlik Doğrulamasını etkinleştirin ve kullanıcı adınızı ve şifrenizi belirleyin.
SSH Kimlik Doğrulamasını Etkinleştir: Kontrol Edildi SSH Kullanıcı Adı: <kullanıcı adınız> SSH Şifresi: <parolanız>
Aşağıdaki sorun giderme adımlarına bakın:
1. Cihazlar > USG > Ayrıntılar bölümünde her iki WAN arabiriminin de çalışır durumda olduğunu ve bir IP adresi kullandığını doğrulayın :
2. WAN arayüzü çalışmıyor/bağlantısı kesilmiş görünüyorsa, bunun nedeni fiziksel bir sorun olabilir:
- Farklı marka/üretici ve uzunlukta kablolar kullandığınızdan emin olarak fiziksel kabloları değiştirmeyi deneyin.
- USG-Pro’da SFP bağlantı noktasını kullanırken, SFP modülünü veya DAC kablosunu değiştirmeyi de deneyebilirsiniz.
- Komşu cihazda hız/dupleks zorlanması durumunda
Cihazlar > USG > Bağlantı Noktaları > WAN > Arayüzleri Yapılandır bölümündeki ayarları çoğaltın.
3. WAN arayüzü çalışıyorsa ancak atanmış bir IP adresi yoksa, muhtemelen ISP uplink’inde bir sorun vardır veya İnternet bağlantı türü ISP ayarlarıyla eşleşmiyor.
- İnternet bağlantı türü PPPoE veya statik ise, muhtemelen gerekli bilgileri ISP’den almış olacaksınız.
- Hiçbir bilgi sağlanmadıysa, bağlantı türü muhtemelen DHCP’dir.
- Herhangi bir bilgi yoksa, belgeleri almak için ISS’ye başvurmanız önerilir.
4. WAN arayüzleri bağlıysa/yukarıdaysa ve bir IP adresi atanmışsa, Uyarılar sekmesinde günlüğe kaydedilen herhangi bir olay olup olmadığını doğrulayın.
- USG , WAN arabiriminin durumunun değişmesi durumunda bir geçiş olayını günlüğe kaydeder.
- Olay, durumu değiştiren arabirimi ve hangi duruma girdiğini (yük devretme/etkin) listeleyecektir.
- USG’de eth0 arayüzünün Port 1 (WAN) ve arayüz eth2’nin Port 3 (WAN2) olduğunu unutmayın. USG-Pro’da, eth2 arayüzü Port 3’tür (WAN1) ve arayüz eth3 Port 4’tür (WAN2).
- USG , WAN bağlantısının erişilebilirliğini test etmek için ping.ubnt.com’a sürekli olarak ICMPv4 erişilebilirlik istekleri gönderir , yukarıdaki SSS bölümüne bakın.
5. Uyarılar sekmesinde günlüğe kaydedilen çok sayıda durum geçişi varsa , ping.ubnt.com’a USG tarafından erişilemiyor olabilir.
6. Favori SSH/Telnet istemci programınızı (örneğin PuTTY veya macOS/Linux Terminali) kullanarak bir SSH oturumu açın.
Windows İstemcisi
1. PuTTY’yi indirin ve putty.exe yürütülebilir dosyasını açın.
2. Varsayılan 192.168.1.1 IP adresini kullanan USG’ye bağlanmak için aşağıdaki ayarları doldurun ve Aç’ı seçin .
Ana Bilgisayar Adı (veya IP adresi): 192.168.1.1 Bağlantı Noktası: 22 Bağlantı türü: SSH
3. İstenirse SSH güvenlik uyarısını kabul edin.
4. Önceden yapılandırılmış kullanıcı adınızı ve şifrenizi kullanarak giriş yapın:
Kullanıcı adı: <kullanıcı adı> Parola: <parola>
MacOS istemcisi
1. Başlatıcı’da Terminal’i arayarak veya Finder > Uygulamalar > Yardımcı Programlar bölümüne giderek macOS Terminal’i açın.
2. ssh komutunu kullanın ve USG’nin kullanıcı adını, ardından @ sembolünü ve IP adresini belirtin.
ssh <kullanıcı adı>@<ip-adresi>
3. Varsayılan 192.168.1.1 IP adresini ve unifiadmin kullanıcı adını kullanan USG’ye bağlanmak için şunu çalıştırın:
ssh unifiadmin@192.168.1.1
4. İstenirse SSH güvenlik uyarısını kabul edin.
5. Oturum açmak için önceden yapılandırılmış parolanızı girin:
Kullanıcı adı: unifiadmin Şifre: <parola>
7. Oturum açtıktan sonra , komut satırından ping.ubnt.com ana bilgisayar adına ping yapmayı deneyin.
sudo ping ping.ubnt.com -c 3
Aşağıdaki komutları kullanarak WAN Yük Dengeleme durumunu ve ping izleme sonuçlarını doğrulayın.
yük dengesi durumunu göster yük dengesi bekçi köpeğini göster
unifiadmin@usg:~$ yük dengesi durumunu göster Grup wan_failover arayüz : eth2 taşıyıcı: yukarı durum: aktif ağ geçidi : 203.0.113.2 rota tablosu : 201 ağırlık : %100 akışlar WAN Çıkışı : 532563 WAN Girişi: 74732 Yerel Çıkış : 523 arayüz: eth3 taşıyıcı: yukarı durum: yük devretme ağ geçidi: 192.0.2.2 rota tablosu : 202 ağırlık : %0 akışlar WAN Çıkışı : 0 WAN Girişi: 0 Yerel Çıkış : 0 unifiadmin@usg:~$ yük dengesi bekçi köpeğini göster Grup wan_failover eth2 durum: Koşu ping sayısı: 500 başarısız: 0 çalıştırma başarısız: 0/3 rota düşüşleri: 0 ping ağ geçidi: ping.ubnt.com - ERİŞİLEBİLİR eth3 durum: Koşu yalnızca yük devretme modu ping sayısı: 500 başarısız: 0 çalıştırma başarısız: 0/3 rota düşüşleri: 0 ping ağ geçidi: ping.ubnt.com - ERİŞİLEBİLİR
WAN Yük Dengeleme günlük mesajları, aşağıdaki komut kullanılarak CLI’den de görülebilir.
günlüğü göster | maç wlb
unifiadmin@usg:~$ günlüğü göster | maç wlb wlb: wlb-wan_failover-eth2 20s gecikmeden sonra wlb-wan_failover-eth2'de wlb bekçi köpeğini başlatma wlb: wlb-wan_failover-eth3 20s gecikmeden sonra wlb-wan_failover-eth3'te wlb bekçi köpeğini başlatma wlb: grup wan_failover, arayüz eth2 Aktif oluyor
8. Adı çözmede herhangi bir sorun varsa, Cihazlar > USG > Yapılandırma > Gelişmiş > Yankı Sunucusu bölümünde yankı sunucusunu özelleştirmeyi deneyebilirsiniz.
Yankı Sunucusu: IP adresi veya ana bilgisayar adı
9. Ardından, USG’den özel ana bilgisayar adını veya IP adresini pingleyebildiğinizi doğrulayın.
10. Sorun devam ederse, yapılandırılmış DNS sunucularını doğrulayın ve ISP ağ geçidi yönlendiricisinin/modeminin IP adresine ping atıp atamadığınızı test edin.
Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
İki olası yapılandırma seçeneği vardır:
Failover
Tüm giden trafik için birincil WAN arabirimi kullanılır. İkincil (yük devretme) WAN arabirimi, yalnızca birincil bağlantı başarısız olursa kullanılır.Weighted LB
Her iki WAN arabirimi de giden trafik için aynı anda kullanılır. Ağırlık oranı, yapılandırılan yüzdeye dayalı olarak her WAN arabirimi üzerinden ne kadar trafik gönderildiğini belirler. Varsayılan yüzde 50/50’dir, yani her WAN arabirimi trafiğin %50’sini yönetir.
Her iki seçenek de WAN arabiriminin kullanılabilir olup olmadığını belirlemek için aynı mekanizmayı kullanır ve trafiği iletmek için kullanılabilir. Varsayılan olarak, UDM/USG, ping.ubnt.com’a her bir WAN arabiriminden kaynaklı bir ping (ICMPv4) isteği gönderir. Bu ping başarısız olursa, UDM/USG, ISP modem/yönlendirici bağlantısıyla ilgili bir sorun olduğunu veya ISP ağında yukarı yönde bir sorun olduğunu belirler. Bu durumda, UDM/USG, trafiği iletmek için WAN arabirimini kullanmayı bırakacaktır.
Bir kesinti durumunda, UDM/USG ping.ubnt.com’a ulaşmaya ve ulaşmaya devam edecek ve bağlantının aktif olduğu belirlenirse arayüzü yeniden etkinleştirecektir.
2 – UDM/USG, bir kesinti olup olmadığını nasıl belirler?
UDM/USG, her bir WAN arabiriminden kaynaklanan ICMPv4 erişilebilirlik isteklerini (ping) sürekli olarak gönderir. İsteğin varsayılan hedefi ping.ubnt.com’dur , ancak bu, farklı bir ana bilgisayar adı veya IP adresine göre özelleştirilebilir.
Bu ping başarısız olursa, UDM/USG, ISP modem/yönlendirici bağlantısıyla ilgili bir sorun olduğunu veya ISP ağında yukarı yönde bir sorun olduğunu belirler. Bu durumda, UDM/USG, trafiği iletmek için WAN arabirimini kullanmayı bırakacaktır. Kesinti durumunda, UDM/USG ping.ubnt.com’a (veya özelleştirilmiş IP adresine/ana bilgisayar adına) ulaşmaya ve ulaşmaya devam edecek ve bağlantının etkin olduğu belirlenirse arayüzü yeniden etkinleştirecektir. Yukarıdaki işlevsellik hem Yük Devretme hem deAğırlıklı LB seçenekleri.


İlgili Makaleler
UniFi – UDM/USG: Bağlantı Noktasını Yeniden Eşleştirmeyi Yapılandırma
UniFi – UDM: SSH Kullanarak Dream Machine’e Nasıl Giriş Yapılır
Ağ Oluşturmaya Giriş – SSH Kullanarak Bağlantı Nasıl Kurulur