Ana Sayfa / Genel / UniFi – UDM/USG: WAN Yük Dengeleme ve Yük Devretme

UniFi – UDM/USG: WAN Yük Dengeleme ve Yük Devretme

UniFi WAN Yük Dengeleme ve Yük Devretme

UniFi – UDM/USG: WAN Yük Dengeleme ve Yük Devretme

WAN Yük Dengeleme özelliği, UDM/USG’yi aynı anda iki ISP’ye bağlamanıza olanak tanır. Bu listede adı geçen modeller aşağıdaki özellikleri destekler:

  • USG: Ağırlıklı Yük Dengeleme ve Yük Devretme
  • UDM Pro: Yük Devretme
  • UDM:   yalnızca tek bir WAN yukarı bağlantı bağlantı noktasına sahiptir, bu nedenle Yük Devretme yalnızca  U-LTE kullanılırken desteklenir

Not:  WAN Yük Dengeleme ve Yük Devretme’nin nasıl çalıştığı hakkında daha fazla bilgi için Sık sorulan sorular bölümüne bakın.

UDM/USG’de WAN Yük Dengelemeyi Yapılandırma

Aşağıdaki şema, RJ45 ve SFP+ WAN arabirimlerini kullanarak iki farklı ISP’ye bağlanan bir UniFi Dream Machine Pro (UDM Pro) kullanan bir UniFi ağının örnek bir topolojisini göstermektedir.

topoloji.png

UDM/USG’de WAN Yük Dengelemeyi yapılandırmak için, UniFi Network web uygulamasında UDM/USG modellerinde Yük Dengeleme özelliğini yapılandırmak için aşağıdaki adımları izleyin:

Yeni Web Kullanıcı Arayüzü Yük Dengeleme
Klasik Web Kullanıcı Arayüzü Yük Dengeleme

1.   ayarlar.png  Ayarlar > İnternet  bölümüne gidin.

2. Listede yoksa WAN2 ağını oluşturun veya düzenlemek için mevcut ağı tıklayın.

3.  Gelişmiş’e tıklayın ve ayrıntıları aşağıdaki gibi girin:

Ağ Grubu: WAN2 
IPv4 Bağlantı Türü: (ISP'ye bağlıdır) 
IPv6 Bağlantı Türleri: (ISP'ye bağlıdır) 
DNS Sunucusu: İsteğe bağlı 
KULLANIM VLAN Kimliği: İsteğe bağlı (ISP'ye bağlıdır) 
Yük Dengeleme: Yalnızca Yük Devretme / Ağırlıklı LB 
Yük Dengeleme Ağırlığı (Ağırlıklı LB yalnızca): 50 veya özelleştirilmiş 
Akıllı Kuyrukları Etkinleştir: İsteğe bağlı

Not:  UDM Pro şu anda yalnızca  Yük Devretme modunu desteklemektedir.

UniFi WAN Yük Dengeleme ve Yük Devretme

4. Ayarları uygulayın.

5.   cihazlar.png  UniFi Cihazlarına gidin ve UDM/USG’nize tıklayın. Özellikler panelinde,  Bağlantı Noktaları  > WAN Bağlantı Noktaları’na gidin  ve WAN ağlarını atamak için Arayüzleri Yapılandır bölümüne tıklayın .

Not:  WAN Ağlarını değiştirmek için, önce Port WAN1 Ağını WAN’dan Disabled olarak değiştirin , ardından  Port WAN2 Ağını  WAN2’den WAN’a  değiştirin . Daha   fazla bilgi için Bağlantı Noktasını Yeniden Eşleştirmeyi Yapılandırma makalesine bakın.

UniFi WAN Yük Dengeleme ve Yük Devretme

6.    WAN arayüzlerinin çalıştığını ve bir IP adresi kullandığını doğrulamak için cihazlar.png  Cihazlar > UDM/USG > Ayrıntılar bölümüne gidin.

Not:  WAN arayüzü çalışmıyor/bağlantısı kesilmiş görünüyorsa veya atanmış bir IP adresi yoksa, WAN ayarlarınızın ISS’niz tarafından sağlanan ayarlarla eşleşmemesi olasıdır.

udm-detaylar-wan.png

cihazlar.png  7. (İsteğe bağlı) Cihazlar > UDM/USG > Yapılandır > Gelişmiş > Yankı Sunucusu  bölümünde yankı sunucusunu özelleştirin   .

Yankı Sunucusu: ping.ubnt.com veya Özel

udm-config-advanced.png

UDM’de WAN Yük Dengeleme Sorunlarını Giderme

Aşağıdaki sorun giderme adımlarında ilerlemek için UDM Pro’da SSH erişiminin etkinleştirildiğinden emin olmanız gerekir. UDM Pro’nuza SSH aracılığıyla erişme konusunda daha fazla rehberlik için, UniFi – Ubiquiti, UniFi OS ve UniFi Cihazları için Hesaplar ve Parolalar makalemize bakın: SSH aracılığıyla bir UniFi OS Konsoluna nasıl erişilir bölümü.

UDM’de WAN Yük Dengeleme ile ilgili sorunları gidermek için:

cihazlar.png  1. Cihazlar > UDM > Ayrıntılar  bölümünde her iki WAN arabiriminin de çalışır durumda olduğunu ve bir IP adresi kullandığını doğrulayın   :

udm-detaylar-wan.png

2. WAN arayüzü çalışmıyor/bağlantısı kesilmiş görünüyorsa, bunun nedeni fiziksel bir sorun olabilir:

  • Farklı marka/üretici ve uzunlukta kablolar kullandığınızdan emin olarak fiziksel kabloları değiştirmeyi deneyin.
  • SFP+ WAN bağlantı noktasında, SFP(+) modülünü veya DAC kablosunu değiştirmeyi de deneyebilirsiniz.
  • Hız/dupleks komşu cihazda zorlanırsa,   cihazlar.png  Cihazlar > UDM > Bağlantı Noktaları > WAN > Arayüzleri Yapılandır  bölümündeki ayarları çoğaltın.

3. WAN arayüzü çalışıyorsa ancak atanmış bir IP adresi yoksa, muhtemelen ISP uplink’inde bir sorun vardır veya İnternet bağlantı türü ISP ayarlarıyla eşleşmiyor.

  • İnternet bağlantı türü PPPoE veya statik ise, muhtemelen gerekli bilgileri ISP’den almış olacaksınız.
  • Hiçbir bilgi sağlanmadıysa, bağlantı türü muhtemelen DHCP’dir.
  • Herhangi bir bilgi yoksa, belgeleri almak için ISS’ye başvurmanız önerilir.

4. WAN arayüzleri bağlıysa/yukarıdaysa ve bir IP adresi atanmışsa,  uyarılar.png  Uyarılar sekmesinde günlüğe kaydedilen herhangi bir olay olup olmadığını doğrulayın.

  • UDM Pro , WAN arabiriminin durumunun değişmesi durumunda bir geçiş olayını günlüğe kaydeder.
  • Olay, durumu değiştiren arabirimi ve hangi duruma girdiğini (yük devretme/etkin) listeleyecektir.
  • UDM Pro’da eth8 arabiriminin Bağlantı Noktası 9 (WAN1) ve eth9 arabiriminin Bağlantı Noktası 10 (WAN2) olduğunu unutmayın.
  • UDM Pro , WAN bağlantısının erişilebilirliğini test etmek için ping.ubnt.com’a sürekli olarak ICMPv4 erişilebilirlik istekleri gönderir , yukarıdaki SSS bölümüne bakın.

uyarılar.png  5. Uyarılar sekmesinde günlüğe kaydedilen çok sayıda durum geçişi varsa  , ping.ubnt.com’a UDM Pro tarafından erişilemiyor olabilir.

 Windows İstemcisi

1.  PuTTY’yi indirin  ve putty.exe yürütülebilir dosyasını açın.

2. Varsayılan 192.168.1.1 IP adresini kullanan USG’ye bağlanmak için aşağıdaki ayarları doldurun ve Aç’ı seçin .

Ana Bilgisayar Adı (veya IP adresi): 192.168.1.1 
Bağlantı Noktası: 22 
Bağlantı türü: SSH

3. İstenirse SSH güvenlik uyarısını kabul edin.

4. Kök kullanıcı hesabını ve önceden yapılandırılmış parolanızı kullanarak oturum açın:

Kullanıcı adı: root 
Şifre: <password>

MacOS istemcisi

1. Başlatıcı’da Terminal’i arayarak veya Finder > Uygulamalar > Yardımcı Programlar bölümüne giderek macOS Terminal’i açın.

2. ssh komutunu kullanın ve UDM/UDM Pro’nun kullanıcı adını, ardından @ simgesini ve IP adresini belirtin.

ssh <kullanıcı adı>@<ip-adresi>
Kopyalamak için tıklayın

3. Varsayılan 192.168.1.1 IP adresini ve kök kullanıcı adını kullanan UDM/UDM Pro’ya bağlanmak için şunu çalıştırın:

ssh kökü@192.168.1.1
Kopyalamak için tıklayın

4. İstenirse SSH güvenlik uyarısını kabul edin.

5. Oturum açmak için önceden yapılandırılmış parolanızı girin:

Kullanıcı adı: root 
Şifre: <password>
CLI: SSH kullanarak UDM Pro’daki Komut Satırı Arayüzüne erişin .

6. Favori SSH/Telnet istemci programınızı (örneğin  PuTTY  veya macOS/Linux Terminali) kullanarak bir SSH oturumu açın.

7. Oturum açtıktan sonra , komut satırından ping.ubnt.com ana bilgisayar adına ping yapmayı deneyin.

ping ping.ubnt.com -c 3

Ping’in başarısız olması durumunda, ana bilgisayar adının UDM Pro tarafından çözülebildiğini doğrulayın.

nslookup ping.ubnt.com

WAN Yük Dengeleme günlük mesajları, aşağıdaki komut kullanılarak CLI’den de görülebilir.

cat /var/log/mesajlar | grep wanYük devretme

8. Adı çözmede herhangi bir sorun varsa,   cihazlar.png  Aygıtlar > UDM > Yapılandırma > Gelişmiş > Yankı Sunucusu  bölümünde yankı sunucusunu özelleştirmeyi deneyebilirsiniz.

Yankı Sunucusu: IP adresi veya ana bilgisayar adı

udm-config-advanced.png

9. Ardından, UDM Pro’dan özel ana bilgisayar adını veya IP adresini pingleyebildiğinizi doğrulayın.

10. Sorun devam ederse, yapılandırılmış DNS sunucularını doğrulayın ve ISP ağ geçidi yönlendiricisinin/modeminin IP adresine ping atıp atamadığınızı test edin.

USG’de WAN Yük Dengeleme Sorunlarını Giderme

Aşağıdaki adımları uygulamadan önce USG’ye SSH kullanarak bağlanabildiğinizden emin olun. ayarlar.png  İlk olarak, Ağ uygulamasının Yeni Web Kullanıcı Arayüzü Ayarları  > Ağ Ayarları > Cihaz Kimlik Doğrulaması  bölümünde SSH Kimlik Doğrulamasını etkinleştirin   ve kullanıcı adınızı ve şifrenizi belirleyin.

SSH Kimlik Doğrulamasını Etkinleştir: Kontrol Edildi 
SSH Kullanıcı Adı: <kullanıcı adınız> 
SSH Şifresi: <parolanız>

Aşağıdaki sorun giderme adımlarına bakın:

cihazlar.png  1. Cihazlar > USG > Ayrıntılar  bölümünde her iki WAN arabiriminin de çalışır durumda olduğunu ve bir IP adresi kullandığını doğrulayın   :

UniFi WAN Yük Dengeleme ve Yük Devretme

2. WAN arayüzü çalışmıyor/bağlantısı kesilmiş görünüyorsa, bunun nedeni fiziksel bir sorun olabilir:

  • Farklı marka/üretici ve uzunlukta kablolar kullandığınızdan emin olarak fiziksel kabloları değiştirmeyi deneyin.
  • USG-Pro’da SFP bağlantı noktasını kullanırken, SFP modülünü veya DAC kablosunu değiştirmeyi de deneyebilirsiniz.
  • Komşu cihazda hız/dupleks zorlanması durumunda   cihazlar.png  Cihazlar > USG > Bağlantı Noktaları > WAN > Arayüzleri Yapılandır  bölümündeki ayarları çoğaltın.

3. WAN arayüzü çalışıyorsa ancak atanmış bir IP adresi yoksa, muhtemelen ISP uplink’inde bir sorun vardır veya İnternet bağlantı türü ISP ayarlarıyla eşleşmiyor.

  • İnternet bağlantı türü PPPoE veya statik ise, muhtemelen gerekli bilgileri ISP’den almış olacaksınız.
  • Hiçbir bilgi sağlanmadıysa, bağlantı türü muhtemelen DHCP’dir.
  • Herhangi bir bilgi yoksa, belgeleri almak için ISS’ye başvurmanız önerilir.

4. WAN arayüzleri bağlıysa/yukarıdaysa ve bir IP adresi atanmışsa,  uyarılar.png  Uyarılar sekmesinde günlüğe kaydedilen herhangi bir olay olup olmadığını doğrulayın.

  • USG , WAN arabiriminin durumunun değişmesi durumunda bir geçiş olayını günlüğe kaydeder.
  • Olay, durumu değiştiren arabirimi ve hangi duruma girdiğini (yük devretme/etkin) listeleyecektir.
  • USG’de eth0 arayüzünün Port 1 (WAN) ve arayüz eth2’nin  Port 3 (WAN2) olduğunu unutmayın. USG-Pro’da, eth2 arayüzü Port 3’tür (WAN1) ve arayüz eth3  Port 4’tür (WAN2).
  • USG , WAN bağlantısının erişilebilirliğini test etmek için ping.ubnt.com’a sürekli olarak ICMPv4 erişilebilirlik istekleri gönderir , yukarıdaki SSS bölümüne bakın.

uyarılar.png  5. Uyarılar sekmesinde günlüğe kaydedilen çok sayıda durum geçişi varsa  , ping.ubnt.com’a USG tarafından erişilemiyor olabilir.

CLI: SSH kullanarak USG’deki Komut Satırı Arayüzüne erişin .

6. Favori SSH/Telnet istemci programınızı (örneğin  PuTTY  veya macOS/Linux Terminali) kullanarak bir SSH oturumu açın.

Windows İstemcisi

1.  PuTTY’yi indirin  ve putty.exe yürütülebilir dosyasını açın.

2. Varsayılan 192.168.1.1 IP adresini kullanan USG’ye bağlanmak için aşağıdaki ayarları doldurun ve Aç’ı seçin .

Ana Bilgisayar Adı (veya IP adresi): 192.168.1.1 
Bağlantı Noktası: 22 
Bağlantı türü: SSH

3. İstenirse SSH güvenlik uyarısını kabul edin.

4. Önceden yapılandırılmış kullanıcı adınızı ve şifrenizi kullanarak giriş yapın:

Kullanıcı adı: <kullanıcı adı> 
Parola: <parola>
 MacOS istemcisi

1. Başlatıcı’da Terminal’i arayarak veya Finder > Uygulamalar > Yardımcı Programlar bölümüne giderek macOS Terminal’i açın.

2. ssh komutunu kullanın ve USG’nin kullanıcı adını, ardından @ sembolünü ve IP adresini belirtin.

ssh <kullanıcı adı>@<ip-adresi>
Kopyalamak için tıklayın

3. Varsayılan 192.168.1.1 IP adresini ve unifiadmin kullanıcı adını kullanan USG’ye bağlanmak için şunu çalıştırın:

ssh unifiadmin@192.168.1.1
Kopyalamak için tıklayın

4. İstenirse SSH güvenlik uyarısını kabul edin.

5. Oturum açmak için önceden yapılandırılmış parolanızı girin:

Kullanıcı adı: unifiadmin 
Şifre: <parola>
 

7. Oturum açtıktan sonra , komut satırından ping.ubnt.com ana bilgisayar adına ping yapmayı deneyin.

sudo ping ping.ubnt.com -c 3

Aşağıdaki komutları kullanarak WAN Yük Dengeleme durumunu ve ping izleme sonuçlarını doğrulayın.

yük dengesi durumunu 
göster yük dengesi bekçi köpeğini göster
unifiadmin@usg:~$ yük dengesi durumunu göster 
 Grup wan_failover
  arayüz : eth2
  taşıyıcı: yukarı
  durum: aktif
  ağ geçidi : 203.0.113.2
  rota tablosu : 201
  ağırlık : %100
  akışlar
      WAN Çıkışı : 532563
      WAN Girişi: 74732
    Yerel Çıkış : 523

  arayüz: eth3
  taşıyıcı: yukarı
  durum: yük devretme
  ağ geçidi: 192.0.2.2
  rota tablosu : 202
  ağırlık : %0
  akışlar
      WAN Çıkışı : 0
      WAN Girişi: 0
    Yerel Çıkış : 0

unifiadmin@usg:~$ yük dengesi bekçi köpeğini göster 
Grup wan_failover
  eth2
  durum: Koşu
  ping sayısı: 500
  başarısız: 0
  çalıştırma başarısız: 0/3
  rota düşüşleri: 0
  ping ağ geçidi: ping.ubnt.com - ERİŞİLEBİLİR

  eth3
  durum: Koşu
  yalnızca yük devretme modu
  ping sayısı: 500
  başarısız: 0
  çalıştırma başarısız: 0/3
  rota düşüşleri: 0
  ping ağ geçidi: ping.ubnt.com - ERİŞİLEBİLİR

WAN Yük Dengeleme günlük mesajları, aşağıdaki komut kullanılarak CLI’den de görülebilir.

günlüğü göster | maç wlb
Kopyalamak için tıklayın
unifiadmin@usg:~$ günlüğü göster | maç wlb
wlb: wlb-wan_failover-eth2 20s gecikmeden sonra wlb-wan_failover-eth2'de wlb bekçi köpeğini başlatma
wlb: wlb-wan_failover-eth3 20s gecikmeden sonra wlb-wan_failover-eth3'te wlb bekçi köpeğini başlatma
wlb: grup wan_failover, arayüz eth2 Aktif oluyor

8. Adı çözmede herhangi bir sorun varsa,   cihazlar.png  Cihazlar > USG > Yapılandırma > Gelişmiş > Yankı Sunucusu  bölümünde yankı sunucusunu özelleştirmeyi deneyebilirsiniz.

Yankı Sunucusu: IP adresi veya ana bilgisayar adı

UniFi WAN Yük Dengeleme ve Yük Devretme

9. Ardından, USG’den özel ana bilgisayar adını veya IP adresini pingleyebildiğinizi doğrulayın.

10. Sorun devam ederse, yapılandırılmış DNS sunucularını doğrulayın ve ISP ağ geçidi yönlendiricisinin/modeminin IP adresine ping atıp atamadığınızı test edin.

Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

1 – WAN Yük Dengeleme nasıl çalışır?

İki olası yapılandırma seçeneği vardır:

  • Failover Tüm giden trafik için birincil WAN arabirimi kullanılır. İkincil (yük devretme) WAN arabirimi, yalnızca birincil bağlantı başarısız olursa kullanılır.
  • Weighted LB Her iki WAN arabirimi de giden trafik için aynı anda kullanılır. Ağırlık oranı, yapılandırılan yüzdeye dayalı olarak her WAN arabirimi üzerinden ne kadar trafik gönderildiğini belirler. Varsayılan yüzde 50/50’dir, yani her WAN arabirimi trafiğin %50’sini yönetir.
NOT: Weighted LB kullanılırken, bir kesinti olması durumunda trafik diğer WAN arabirimine yük devretmeye devam edecektir. UDM Pro şu anda yalnızca Yük Devretme yük dengeleme modunu desteklemektedir.

Her iki seçenek de WAN arabiriminin kullanılabilir olup olmadığını belirlemek için aynı mekanizmayı kullanır ve trafiği iletmek için kullanılabilir. Varsayılan olarak, UDM/USG, ping.ubnt.com’a  her bir WAN arabiriminden kaynaklı bir ping (ICMPv4) isteği gönderir. Bu ping başarısız olursa, UDM/USG, ISP modem/yönlendirici bağlantısıyla ilgili bir sorun olduğunu veya ISP ağında yukarı yönde bir sorun olduğunu belirler. Bu durumda, UDM/USG, trafiği iletmek için WAN arabirimini kullanmayı bırakacaktır.

Bir kesinti durumunda, UDM/USG ping.ubnt.com’a ulaşmaya ve ulaşmaya devam edecek ve bağlantının aktif olduğu belirlenirse arayüzü yeniden etkinleştirecektir.

2 – UDM/USG, bir kesinti olup olmadığını nasıl belirler?

UDM/USG, her bir WAN arabiriminden kaynaklanan ICMPv4 erişilebilirlik isteklerini (ping) sürekli olarak gönderir. İsteğin varsayılan hedefi ping.ubnt.com’dur , ancak bu, farklı bir ana bilgisayar adı veya IP adresine göre özelleştirilebilir.

Bu ping başarısız olursa, UDM/USG, ISP modem/yönlendirici bağlantısıyla ilgili bir sorun olduğunu veya ISP ağında yukarı yönde bir sorun olduğunu belirler. Bu durumda, UDM/USG, trafiği iletmek için WAN arabirimini kullanmayı bırakacaktır. Kesinti durumunda, UDM/USG ping.ubnt.com’a  (veya özelleştirilmiş IP adresine/ana bilgisayar adına) ulaşmaya ve ulaşmaya devam edecek ve bağlantının etkin olduğu belirlenirse arayüzü yeniden etkinleştirecektir. Yukarıdaki işlevsellik hem Yük Devretme hem deAğırlıklı LB seçenekleri.

NOT: Kesintiler ve WAN geçiş olayları  , Ağ uygulamasınınuyarılar.png   Uyarılar sekmesinde günlüğe kaydedilir.
3 – WAN geçişi (yük devretme) veya kesinti olup olmadığını nasıl belirleyebilirim?
Kesintiler ve WAN geçiş olayları  , Ağ uygulamasının uyarılar.png  Uyarılar sekmesinde günlüğe kaydedilir. Bu mesajları SSH kullanarak UDM/USG’ye erişerek de görüntülemek mümkündür. Aşağıdaki bölüme bakın .

İlgili Makaleler

UniFi – UDM/USG: Bağlantı Noktasını Yeniden Eşleştirmeyi Yapılandırma

UniFi – UDM: SSH Kullanarak Dream Machine’e Nasıl Giriş Yapılır

Ağ Oluşturmaya Giriş – SSH Kullanarak Bağlantı Nasıl Kurulur

Hakkında admin

Bu habere de bakabilirisiniz

Ağ İletişimine Giriş – Dinamik Ana Bilgisayar Yapılandırma Protokolü (DHCP)

Dinamik Ana Bilgisayar Yapılandırma Ağ İletişimine Giriş – Dinamik Ana Bilgisayar Yapılandırma Protokolü (DHCP) DHCP …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir