Yedekleme Dosyaları Sorun Giderme
UniFi – Uygulama Yedekleme Dosyalarıyla İlgili Sorunları Giderme
Bir yedekleme dosyası oluşturamadığında oluşan hata, gözlemlenen günlük kaydı konumuna bağlı olarak değişebilir. Aşağıdaki örneklere bakın:
Web kullanıcı arayüzü
sunucu.log
[2018-11-27 12:02:11.709] <backup> HATA sistemi - '5.9.29' sürümü için yedek oluşturulamadı [2018-11-27 12:02:11.709] <yedekleme> HATA sistemi - Yedekleme hatasıyla ilgili bilgi... Olaylar arasında Java kaydı atlandı. [2018-11-27 12:02:11,709] <backup> INFO sistemi - [sunucu yedekleme][BACKUP] sonu [2018-11-27 12:02:11,711] <backup> INFO olayı - [etkinlik] Yedekleme başarısız oldu
Web kullanıcı ara yüzünde oturum açma, yalnızca manuel olarak bir yedekleme oluşturmaya çalışırken ve başarısız olduğunda, otomatik yedekleme için görünmeyecektir.
Sorun Giderme Adımları
1. Farklı bir tarayıcı deneyin.
Aşağıdaki adımlara geçmeden önce, sorunun tarayıcıda mı yoksa UniFi OS Konsolunda mı (veya diğer UniFi Network uygulama ana bilgisayarında) mı olduğunu görmek için farklı bir tarayıcı kullanmayı deneyin. Chrome, Ubiquiti’nin tercih ettiği tarayıcıdır.
Çoğu modern tarayıcıda bulunan geliştirici konsolunu kullanmak da faydalı olabilir. Bu konsol, Geliştirici Araçları altında bulunabilir (Windows’ta Ctrl + Shift + J veya macOS’ta Linux/Cmd + Opt + J).
2. Sorun, webRTC, doğrudan bağlantı veya her ikisini birden kullanırken mi ortaya çıkıyor?
UniFi Uzaktan Erişim Panosundan UniFi OS Konsolu başlatılırken kullanılabilen üç seçenek vardır . Ana listede bir UniFi OS Konsoluna tıkladıktan sonra, Sitelere Genel Bakış paneli farklı olasılıklarla birlikte açılır. “Bulut kullanarak başlat” seçeneği seçildiğinde WebRTC kullanılır. UniFi OS Konsolunun ana bilgisayar adını veya IP’sini seçerken doğrudan bağlantı kullanılır. Mümkünse her iki bağlantı türünde de yedek oluşturmayı deneyin. Sorun her ikisinde de devam ediyorsa, bir sonraki adıma geçin.
3. Server.log günlüğünü kontrol edin.
server.log dosyasına yazdırılan günlükleri görmek için bunları Ayarlar > Sistem Ayarları > Bakım > Destek Bilgileri içinden indirin . Yukarıda bahsedildiği gibi, yedekleme başarısız oluyorsa bu, yedeklemenin neden başarısız olduğuna dair en fazla bilgiyi sağlayacaktır.
server.log için Hata Ayıklama Günlüğü
Sorunu teşhis etmek için daha fazla çıktı gerekiyorsa sistem günlüğü seviyesini ayarlamak için Ayarlar > Bakım > Hizmetler’e gidin .
4. Veritabanı Bozulması
Çoğu durumda, uygulamanın yedek oluşturmasını engelleyen sorun bu olacaktır. Veritabanı bozulması, MongoDB’nin bozuk veya geçersiz girdileri okumaya çalışırken hatalar vermesine neden olur.
Bir veritabanının nasıl onarılacağına ilişkin daha fazla talimat için buradaki makalemize bakın .
5. Geçersiz İzinler
Kullanıcı tarafından oluşturulan dosyalardaki geçersiz izinler, yedeklemeye çalışırken de sorunlara neden olabilir. Kullanıcı tarafından oluşturulan en yaygın dosya config.gateway.json’dur . Uygun izinlere sahip olduğundan emin olmak için bu dosyayı kontrol edin. Linux/Cloud Key kullanıcıları için bir unifi:unifi grubu ve sahibi olmalıdır. config.gateway.json dosyası hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz: UniFi – USG Advanced Configuration
6. Desteklenen bir Java sürümünü kullandığınızı doğrulayın
UniFi Network uygulamanız bir yazılım yüklemesiyse ve bir UniFi OS Konsolunda çalışmıyorsa, sisteminizin Sürüm Notlarında belirtilecek olan desteklenen bir Java sürümünü çalıştırdığından emin olun . Mevcut sürümler için, UniFi Network uygulamasını barındıran sistemde Java 8’in güncellenmiş bir sürümü yüklü olmalıdır. Java 9 ve sonraki sürümleri desteklenmez.
İlgili Makaleler
UniFi – Eski Verileri Kaldırma (Budama) ve Mongo Veritabanı Boyutunu Ayarlama
UniFi – UniFi Ağ Uygulamasındaki Veritabanı Sorunlarını Onarma